Handelsbetingelser

New Wear Aps
Systemvej 2-4
DK-8963 Auning

Tlf.nr.+4530110306(SMS’ee besvares ikke)
Mail:info@newwear.dk
Website: www.newwear.dk

Cvr nr.: 37189596

Varebestilling:

Benyt indkøbskurven til at lægge de ønskede varer i. Udfyld kontaktoplysninger korrekt, og du vil modtage en ordrebekræftelse på mail, som er bevis på at din ordre er registreret.
Gem den som en bon i tilfælde af reklamation. Vi tager forbehold for tastefejl i produktbeskrivelsen under hver enkelt produkt.
Hvis du fortryder din ordre eller vil have noget ændret på den, beder vi dig sende os en mail på info@newwear.dk med oplysning af dit ordre nr. samt hvad du ønsker der skal ske.
Vi vil i bedst muligt omfang tilrette din ordre, hvis ikke vores pakkeafdeling har færdiggjort den, og videresendt den med fragtbilen. Hvis ikke din ordre er blevet tilrettet/annulleret står du selv for returnering af varen. Se under punktet returnering.

Priser/Betaling:

Alle priser er incl. 25% moms og fragt.  Vi tager forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer. Der kan betales med følgende betalingskort: Visakort, Visaelectron, Mastercard og Maestro. Beløbet trækkes først fra din konto, når varen sendes. Der kan ikke trækkes større beløb end det du har godkendt ved købet. Dine kortoplysninger krypteres ved overførelsen, og giver dermed meget stor sikkerhed for, at tredjepart ikke kan spore dem.

Levering:

Vi sender din pakke, så snart vi har behandlet ordren og modtaget betalingen. Leveringstiden er typisk 2-5 hverdage. New Wear kan ikke stilles til ansvar for forsinkelser hos GLS, og ej heller hvis der er bestilt en privatlevering, og der ikke er noget til at tage imod og kvittere for pakken i det tidsrum som GLS meddeler at de vil leverer pakken. Hvis du nægter modtagelse af pakken i pakkeshoppen, vil du blive opkrævet et ekspeditionsgebyr på 49 kr.
Vi sender IKKE til Grønland og Færøerne.

Fragt - Danmark:

Varen sendes som pakkepost, så den kan spores. Vi sender fragtfrit med GLS til nærmeste pakkeshop. Pakker som sendes til privatadresser eller erhvervsadresser koster 19 kr.

Fragt - Sverige:

Varen sendes som pakkepost, så den kan spores. Vi sender med GLS til pakkeshop eller erhvervsadresser. Fragt koster 39 kr.

Gavekort:

Gavekort udstedes elektronisk. Du kan vælge om du vil sende gavekortet direkte på mail til modtageren, eller selv printe det ud og overrække det. På kortet står der en kode som modtageren kan anvende som betaling på www.newwear.dk. Når gavekortet er betalt, modtager du en ordrebekræftelse.  Kortet er gældende i 3 år fra købsdatoen. Kortet nedskrives med det beløb der er brugt for, og evt. overskydende beløb gemmes til næste gang der handles.  Der er 14 dages fortrydelsesret. Er kortet helt eller delvist brugt, er det kun det eventuelle resterende beløb, som refunderes.
OBS: Det er ikke muligt at bruge mere end en gavekode pr. ordre.

Returnering:

Hos New Wear har du 14 dages returret fra den dag du modtager besked om at dine varer kan afhentes i en pakkeshop eller er leveret. Varer der er mere end 14 dage gamle refunderes ikke uden forudgående aftale på tlf: 30 11 03 06 eller mail: info@newwear.dk. Alle varer skal være i samme stand som ved modtagelsen og alle prismærker og tags skal stadig sidde på varen. For bedre at kunne behandle din returnering så hurtig som muligt, beder vi dig sætte kryds ud for de varer der skal returneres på den medfølgende fakturakopi. Varen skal sendes retur i forsvarligt indpakket emballage. Vedlæg fakturakopien og aflever din pakke i en GLS pakkeshop. Du skal selv afholde omkostningerne til returnering af varen. Du kan vælge at benytte vedlagte returlabel som kan spores via www.gls-group.eu under Track & Trace. Returprisen ved brug af vedlagte returlabel er 49 kr. i Danmark og 97 kr. i Sverige, som vil blive modregnet din ordre. Du kan også sende retur ved selv at finde en løsning – eksempelvis med Dao eller Post Nord. Vi anbefaler at du sender retur, således at du kan spore din pakke hele vejen frem til os. Returvarer skal sendes til:

New Wear Aps          Systemvej 2-4          DK-8963 Auning (Vi afhenter IKKE returvarer i pakkeshops)

Hvis varen er defekt, blevet beskadiget eller er fejlleveret, betaler New Wear naturligvis for returfragten. Kontakt os på info@newwear.dk, så sender vi en returlabel, som kan printes ud og sættes på returpakken. Varen sendes direkte til overstående adresse. Varen refunderes efter gældende takst.

Tilbagebetalingen sker når vi har modtaget varen og altid til det betalingskortkort som beløbet er hævet fra. Du kan se beløbet på din konto efter 1-2 bankdage.

Du hæfter selv for evt. værdiforringelse af varen. Det vil sige at du naturligvis må prøve varen som var det i en fysisk butik, men ikke tage den i enligt brug. Ved værdiforringelse er det kun det evt. resterende beløb, der refunderes. Varen må ikke bære præg af at være brugt eller lugte af eksempelvis røg. Alle mærker og tags skal side på.

Returnering kan ikke finde sted ved at nægte modtagelse af varen, uden forudgående aftale på tlf.: +45 30 11 03 06 eller på mail: info@newwear.dk.

Det er IKKE muligt at anmode om refundering af moms ved udenlandske forsendelser.

Reklamationsret:

Hos New Wear har du naturligvis 2 års reklamationsret. Det betyder, at du kan få varen ombyttet, repareret eller få pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. OBS: Der er ingen reklamationsret på smykker der medfølger eller er påhæftet tøjet. Alle mål som er oplyst i varebeskrivelsen er vejledende.

Det er et krav, at reklamationen skal være berettiget samt at manglen ikke er opstået på grund af fejlagtig brug, almen slidtage eller uhensigtmæssig adfærd. Det er kundens pligt, at kunne påvise på forlangende hvordan fejlen/manglen er opstået.

Ved modtagelse af varer, tjek da altid varen igennem for fejl og mangler og giv altid besked så hurtig som muligt på info@newwear.dk. Kopi af ordrebekræftelse medsendes og gerne billede af fejlen/manglen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter fejlen/manglen er opdaget, vil den altid være rettidig.

Fragtomkostningerne refunderes når fejlen/manglen er er sendt rettidigt til os.

Klageadgang:

I tilfælde af at du vil klage over dit køb, skal du kontakte New Wear på tlf.: +45 30 11 03 06 eller på mail:

info@newwear.dk. Hvis ikke vi sammen finder en løsning, kan der indgives klage til Forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk.

Persondatapolitik:

Når du handler på www.newwear.dk har vi brug for følgende personlige oplysninger for at kunne gennemføre din ordre:

Navn
Adresse, postnummer og by
Telefonnummer
E -mail adresse

Oplysningerne registreres kun med det formål at kunne levere varen til dig.
Oplysninger som er opgivet til New Wear, behandles fortroligt og videregives eller sælges dermed ikke videre.
Opretter du en konto hos New Wear i forbindelse med dit køb, sendes brugernavn og password  på mail, og det bliver lagret i vores database krypteret.
Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, registrerer vi din e-mailadresse og den videregives ikke til tredje part. Ligeså overholdes alle regler om persondataloven. Du kan altid afmelde nyhedsbrevet igen. Vi overholder bestemmelserne i persondataloven, og personoplysningerne der registreres hos New Wear opbevares i 3 år efter den seneste gennemførte handel, hvorefter oplysningerne slettes.

Som kunde hos New Wear har du altid ret til at gøre indsigelse mod den registrering vi har foretaget om dig. Jf. persondataloven har du ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du ønsker indsigt i disse oplysninger skal du henvende dig til New Wear på info@newwear.dk

Enhver tvist afgøres efter dansk ret med værneting ved Retten i Randers.

Handelsbetingelserne er opdateret d. 1. januar 2019